Sağlıklı ve Dinamik Bir Yaşam İçin...

Çalışma Saatleri : H.içi 09:00-18:00, C.tesi 09:00-13:00
  İletişim : +90 (232) 442 1515

Kardiyoloji

Kardiyoloji Birimi deneyimli uzman kadrosuyla hastalarımızın sağlıklarını korumak, olan hastalıklarını modern teknolojik cihazlarla muayene, tetkik, teşhis ve tedavi etmek amacıyla, dünya standartlarında etkin, güvenilir ve kaliteli bir hizmet vermektedir.

Özel Atafizik Tıp Merkezi Kardiyoloji Bölümü’nde, koroner damar hastalıkları, ritm düzensizlikleri, göğüs bölgesindeki çeşitli ağrılar, yüksek tansiyon, kalp kapak hastalıkları ve kalp yetmezliğinin teşhis ve tedavisi yapılmaktadır. İyi bir sorgulama ve titiz bir muayeneden sonra gereken hastalara teşhis ve tedavi amacı ile istirahat EKG, EFOR testi, ekokardiografi, renkli doppler, holter EKG, ABP (24 saat tansiyon ölçme monitörü) ve CT koroner anjiyografi gibi yöntemler uygulanmaktadır.

Kardiyoloji Bölümünde Tanı ve Tedavisi Yapılan Hastalıklar

• Kalp Krizi
  • Koroner Kalp Hastalığı
  • Konjestif Kalp Yetmezliği
  • Kalp Kapak Hastalıkları
  • Ritim Bozuklukları
  • Hipertansiyon
  • Hiperkolesterolemi
  • Doğumsal Kalp Hastalıkları

Kardiyoloji Bölümümüzün Bazı Hizmetleri

EKG, (Kalp kaslarının tümünün elektriksel aktivitelerinin grafiksel bileşenini gösterir)

EFOR TESTİ, (Yürüş Bandı Eksersizidir.Efor testi, kalbin çalışma şiddetini belirli Devirlerle arttırırken EKG’nin bu süreçte takip edilip kaydının yapılmasıdır. En çok koroner yetersizlik (kalbi besleyen atardamarlarda darlık veya tıkanıklık olması) teşhisinin koyulması ve bu tanı koyulmuş hastaların takibi için yapılmaktadır.

EKOKARDİYOGRAFİ,(kalbin anatomi ve fonksiyonlarının değerlendirilmesi,kalbin pompa fonksiyonu, kalp kapaklarının yapısı-fonksiyonu ve kalbin yapısal anormallikleri hakkında bilgiler edinme yöntemi)

HOLTER, AMBULATUVAR (24 saat EKG takibi- Kan basıncı izlemidir. Holter testi, tansiyon sorunu, nabız veya kalp ritim bozukluğu olduğu düşünülen hastalarda tanı amaçlı uygulanan bir test yöntemleridir.)

ÜÇLÜ TEST.

İpucu: Tüm dünyada en çok hayat kaybına neden olan kalp hastalıklarından korunmak o kadar da zor değil. Alınabilecek küçük önlemlerle hastalık riskini en aza indirmek mümkün. Çocukluktan başlayarak sağlıklı yemek alışkanlığının edinilmesinin önemi ve aşağıdaki sıralanan öneriler dikkate alınırsa kalp hastalığına yakalanma riski en aza iniyor.

• İdeal kilonuzu koruyun. Hayvani yağlardan uzak durun, sebze ve meyve ağırlıklı beslenin.
  • Fastfood tarzı yemekten kaçının.
  • Her yere arabayla gitme alışkanlığından vazgeçin, asansör kullanmamaya özen gösterin. Hareketsiz bir yaşam biçimine son verip egzersiz yapın.
  • Haftada sadece 150 dakikalık tempolu bir yürüyüşle hastalık riskini %25 azaltabilirsiniz.
  • Sigaradan kesinlikle uzak durun.
  • Yılda bir defa kan şekerinizi, kolesterolünüzü ve kan basıncınızı ölçtürün.

Kalp Hastalıkları Belirtileri

• Göğüs Ağrısı.