Sağlıklı ve Dinamik Bir Yaşam İçin...

Çalışma Saatleri : H.içi 09:00-18:00, C.tesi 09:00-13:00
  İletişim : +90 (232) 442 1515

Gastroenteroloji

Yemek borusu, mide, oniki parmak barsağı, ince ve kalın barsaklar, safra kesesi, safra yolları, pankreas, karın zarı, anüs (makat) hastalıklarının teşhis ve tedavisi ile ilgilenen iç hastalıkları üst ihtisasıdır. Gastroenteroloji doktorları, iç hastalıkları uzmanlık eğitiminden sonra iki üç yıl süreyle yukarıdaki organların hastalıkları konusunda ihtisas yaparlar ve endoskopik işlemler konusunda eğitim alırlar.

Uygulamalarımız

Gastroenteroloji ve Endoskopi merkezimiz modern tanı ve tedavi kuramlarına dayalı uygulamalarını hastalarının hizmetine sunmaktadır. Gastroenteroloji alanında çağdaş, güvenilir, doğru ve hızlı sağlık hizmeti vermek ilkesi ile çalışan merkezimizden yararlanabileceğimiz alanlar şunlardır.

• Muayene
  • Bilgilendirme
  • Ayakta teşhis ve tedavi
  • Endoskopik tanı ve tedavi işlemleri
  • Özefagogastroduodenoskopi
  • Kolonoskopi
  • Flexible Sigmoidoskopi
  • Rektoskopi
  • Sindirim sistemi kanamalarının endoskopik tedavisi
  • Proktoloji (bağırsağın son bölümünü ve makadı etkileyen hastalıklar)
  • Hemoroid tedavisi
  • Anal fissür tedavisi
  • İnflamatuar barsak hastalıkları takip ve tedavisi
  • Hepatoloji (karaciğer hastalıkları)
  • Karaciğer biyopsisi
  • Hepatit takip ve tedavisi

Özel Atafizik Tıp Merkezinde; tanı ve tedavi amaçlı işlemlerimizde uygulama öncesinde ayrıntılı bilgilendirme yapılmaktadır. İşlemlerden etkilenmenizi en aza indiren uygulamalar ile ağrısız ve sıkıntı hissettirmeden, sterilizasyon ve dezenfeksiyon tedbirlerinin tam uygulandığı cihazlar aracılığı ile en iyi şartlarda hizmetinize sunulmaktadır. Tedaviniz sona erse dahi, istediğiniz takdirde merkezimiz tıbbi bilgilendirme ve destek hizmetlerini sürdürmektedir.

Endoskopi

Ucunda kamera olan 8-12 mm çapındaki kıvrılabilen bir alet yardımı yemek borusu, mide, oniki parmak barsağı, ince ve kalın barsakların incelenmesi işlemidir. ‘Endoskopi’ kelimesi sıklıkla mideye yapılan işlem için kullanılır.

Gastrointestinal endoskopi türleri ve incelenen bölgeler

Özofagogastroduodenoskopi

Üst GİS Endoskopisi, gastroskopi diğer isimleridir. Yemek borusu, mide ve on iki parmak barsağı incelenmesi işlemidir.

Kolonoskopi

Fleksıbıl sigmoidoskopi (Rektosigmoidoskopi)

Kalın barsakların son makata yakın kısımları olan rektum ve sigmoid incelenmesi işlemidir.

Özefagogastroduodenoskopi

Üst GİS Endoskopisi, gastroskopi diğer isimleridir. Ucunda mikro kamera bulunan bir cihazla yemek borusu, mide ve on iki parmak barsağının incelenmesi işlemidir.

İşlem hangi durumlarda gereklidir?

Yutma sorunları, karın ağrıları, midede yanma, kanama, kusma, yabancı cisim yutma, diğer görüntüleme tetkiklerinde anormal bulgular saptandığı durumlarda işlem gereklidir.

İşlemin faydaları ve tanısal değeri nedir?

Doktorunuzun daha doğru teşhis koymasına yardımcı olur. İşlemin tanısal değeri oldukça yüksektir ( % 95 – 98 ).

İşlemin zorluk derecesi nedir?

İşlem genellikle son derece rahattır. İşlem sırasında hasta acı duymaz. Güvenilir bir yöntem olup, ehil ellerde yapıldığında komplikasyon oranı yok denecek kadar azdır. Çok nadiren karında gaz, şişkinlik, kramp hissedilebilir. İşlem genellikle 5 dakika sürer.

İşleme nasıl hazırlanılır?

Tetkik günü randevu saatinden 6-8 saat önce hiçbir şey yememeniz gereklidir. Aşırı susuzluk durumunda işlemden 2 saat öncesine kadar su içilebilir.

İşlem nasıl yapılır?

İşleme başlamadan önce öğürmeyi önlemesi amacıyla anestetik sprey sıkılır. Sedoaneljezi (uyuma) amacıyla damardan kısa etkili sedadif yapılır. Uymaya başladıktan sonra çaplı endoskopla yemek borusu, mide ve oniki parmak barsağı incelenir ve dijital görüntü kayıtları alınır. İşlem sırasında gerekirse mikroskobik inceleme için çok küçük biyopsiler alınabilir. Kanayan bir lezyon, polip, darlık saptanırsa gerekli tedavi edici endoskopik işlem (skleroterapi, polipektomi, bant ligasyonu, dilatasyon) uygulanır. Yine yabancı cisim (yutulmuş iğne vs) varsa çıkartılır.

İşlemden sonra neler olur?

Yarım saat süreyle gözlemde yatarsınız. Uyutucu iğne sebebiyle dikkat dağınıklığı olabileceği için araba kullanmamanız tavsiye edilir. Boğazdaki uyuşukluk geçinceye kadar bir iki saat süreyle bir şey yenmemelidir. Steril olmayan ve tecrübesiz uygulamalarda kanama, enfeksiyon ve delinme görülebilir. İşlemden sonra gittikçe artan ağrılarınız, kusmalarınız ve ateşiniz olursa doktorunuzu aramalısınız.

Fleksıbıl Sigmoidoskopi- Rektosigmoidoskopi

Fleksıbıl sigmoidoskopi işlemi, ucunda mikro kamera bulunan bir cihazla kalın barsağın makata yakın son 50-60 cm lik bölümünün incelenmesi işlemidir. Tümör, polip ya da kanama nedeni olabilecek durumların teşhis ve tedavisi için başvurulan bir yöntemdir.

İşlem hangi durumlarda gereklidir?

Barsak kanamaları, ağrı, ishal, tümör ve iltihap durumlarında yapılır.

İşlemin tanısal değeri nedir?

İşlemin tanısal değeri oldukça yüksektir ( % 95 – 98 ). Barsak duvarında haustra dediğimiz katlantılar mevcuttur. Bazı küçük lezyonlar bu katlantıların arkasına saklanabilir ve gözden kaçabilir (%2 – 5).

İşlemin faydaları nelerdir?

Bu işlem barsaktaki problemlerin doğru tanısının konması için gereklidir. Kolon kanserleri veya polipleri sıklıkla bağırsağın bu son bölümünde bulunurlar ve bu inceleme çok kolay ve basittir.

İşlem sırasında neler olur?

İşlem sırasında genellikle hastaya sedasyon veya anestezi uygulaması gerekmez. İşlem beş dakikadan daha az sürer. Rektal tuşeyi (parmakla muayene) takiben endoskopi aletini makattan incelemesi gerekli son noktaya kadar (30- 40 cm ‘lik kısım) ilerleterek incelemesini yapar. İşlem sırasında bağırsak mukozasından örnekler alınabilir veya polip görülürse total kolonoskopi gerekebilir. İnceleme öncesinde birbirine bitişik olan bağırsak duvarlarını iyi görebilmek için endoskopla az miktarda hava verilebilir.

İşlemden sonra neler olur?

Eğer doktorunuz size belirtmezse, bu işlem sonunda ayrıca almanız gereken bir tedbir yoktur.

Fleksibl Sigmoidoskopi istenmeyen yan etkiler nelerdir?

Deneyimli Gastroenteroloji uzmanları tarafından yapıldığında Fleksibl Sigmoidoskopi genellikle güvenli bir işlemdir. Doktorunuz gerek gördüğünde işlemi daha rahat olması için size toplardamar yolu ile (İ.V.) uyku verici ilaç ve/veya ağrı kesici ilaç uygulayabilir. Çok nadir olarak bu ilaçlara bağlı alerjik reaksiyonlar ya da solunum durması ve ölüm gibi yan etkiler ortaya çıkabilir. İşlemin riskleri çok nadirdir. Özellikle tecrübesiz ellerde yapılırsa bağırsağın tahribatı, kanaması, delinmesi veya enfeksiyonu olabilir.

Kolonoskopi

Uzun ve bükülebilir bir aletle kalın barsağın içini örten tabakanın tamamının görsel yolla güvenli ve etkili olarak incelenmesidir. Cihazın kalınlığı parmağımızdan daha küçüktür. Kalın barsak hastalıklarının tanısında, biyopsi almada ve poliplerin çıkarılmasında kullanılır. Birçok defa hastaneye yatmaya gerek olmaksızın ve hastaya çok az rahatsızlık hissi verilerek yapılabilir.

İşlem hangi durumlarda gereklidir?

Barsak kanamaları, ağrı, ishal, tümör ve iltihap durumlarında yapılır.

İşlemin tanısal değeri nedir?

İşlemin faydaları nelerdir?

Bu işlem barsaktaki problemlerin doğru tanısının konması için gereklidir.

İşleme nasıl hazırlanır?

Kolonoskopi öncesi mutlaka yeterli barsak temizliği yapılmalıdır. Barsağın çok iyi temizlenmesi için X-M DİET 250 cc ve B-T ENEMA 135 veya 210 ml adlı ilacın kullanım şekline titizlikle uymanız son derece önemlidir.
1- X-M DİET 250 cc Açıklaması
a- Randevu tarihinden bir gün öncesi sulu gıdalar ile beslenin. Çay, çorba, süt, muhallebi gibi posa bırakmayan yiyecekleri tercih edin.
b- Akşam saat 18.00’de bir X-M DİET 250 cc Solüsyon şişesinin yarısı içilip üzerine bir bardak dolusu su için. Saat 19.00’da X-M DİET 250 cc Solüsyon şişesinin kalan yarısı içilip üzerine bir bardak dolusu su içilecek.
DİKKAT: İlacın kullanımından film çekilene kadar hiçbir şey yemeyiniz. Bütün gece boyunca ve işlem sabahı bol bol su (en az 2 Litre) için.
2- B.T. ENEMA 135 ML. Açıklaması:
İşlemden bir saat önce 1 adet B.T ENEMA 135 ml. Lavmanı kutu üzerinde gösterildiği şekilde yatarak makata sıkılıp 15 dakika bekleyerek tuvalet ihtiyacını giderdikten sonra hastaneye aç karnına geliniz.

İşlemin riskleri nelerdir?

İşlem sırasında risk çok düşük olup %0.1-0.3 arasında değişen oranda barsakta delinme ve kanama olabilir. Deneyimli Gastroenteroloji uzmanları tarafından yapıldığında Fleksibl sigmoidoskopi genellikle güvenli bir işlemdir. Doktorunuz gerek gördüğünde işlemi daha rahat olması için size toplar damar yolu ile (İ.V.) uyku verici ilaç ve/veya ağrı kesici ilaç uygulayabilir. Çok nadir olarak bu ilaçlara bağlı alerjik reaksiyonlar ya da solunum durması ve ölüm gibi yan etkiler ortaya çıkabilir. İşlemin riskleri çok nadirdir. Özellikle tecrübesiz ellerde yapılırsa bağırsağın tahribatı, kanaması, delinmesi veya enfeksiyonu olabilir. Biyopsi yapılan veya polip çıkarılan bölgede kanama nadiren de barsak duvarında yırtılma olabilir. Yırtılma olduğunda cerrahi müdahale gerekebilir. Bu tür bir risk daha çok poliplerin çıkarılması sırasında olabilir.

İşlem sonrası neler hissedersiniz?

İşlem sırasında sakinleştirici ilaç verildiğinden dikkatiniz ve refleksleriniz bozulacağından evinize bir yakınınız aracılığıyla gitmeli, 8 saat boyunca araba kullanmamalı ve dikkat gerektiren bir iş yapmamalısınız. İşlemde verilen hava nedeniyle bir süre karın şişliği ve gaz hissedebilirsiniz. Uzman deneyimli doktor tarafında güvenirlilikle yapılan bir incelemedir. Çok ender de olsa bazı komplikasyonları vardır. İşlem sırasında kalın bağırsak duvarında bir yırtık oluşabilir ve bağırsak içerikleri karın zarına geçebilir. Bu durum karın iç zarında iltihaba neden olabilir. Diğer bir yan etki parça alınan veya polipektomi yapılan yerden kanama olmasıdır. Bunlar genelde kendiliğinden durur. Ender olarak bu gelişen yan etkileri düzeltmek için acil ameliyat gerekebilir. Başka bir problemde serum takılan yerde ağrı ve kızarıklık olmasıdır. Eğer işlem sonrasında şiddetli ağrı, üşüme, titreme, kusma, ateş yükselmesi, anüsten bolca taze kırmızı kan gelmesi olursa mutlaka doktoru aramak gerekir.

Kolonoskopi sırasında normal dışı bir bulgu saptanırsa?

İşlem sırasında bağırsağınızda normalden farklı bir durum gözler ise tetkik için bağırsaktan biyopsi alabilir. Polip kolonoskopi sırasında çıkarılabilir. Polipler genellikle kanser değildir, ancak çıkarılması gelişebilecek kalın barsak kanserlerini önlemek için gereklidir. Uzun vadede kansere dönme ihtimalleri vardır. Polipler, özel kementlerle yakılarak çıkarılır.